Pe piaţa există la acest moment anvelope standard, proiectate pentru nevoile zilnice ale utilizatorilor şi ranforsate, pentru nevoi specifice. Acestea trebuie să facă faţă presiunii de încărcare mari. Anvelopele ranforsate se potrivesc numai anumitor categorii de utilizatori şi de conducători auto, fiecare având caracteristicile specifice.
Ce înseamnă anvelope ranforsate?
Anvelopele ranforsate sunt marcate prin marcajul RF adăugat lângă marcajul dimensiunii anvelopei, indicând faptul că aceasta suporta o sarcină mai mare faţă de anvelopele standard. De regulă, anvelopele ranforsate sunt folosite la camionete şi camioane uşoare, dar şi la maşini de familie şi rulote. Acestea se pot folosi şi la transportere, maşini de teren 4×4 şi microbuze. Montarea anvelopelor pe autovehicul nu înseamnă că acestea au un indice de greutate mai mare, ci că necesită o presiune mai mare în anvelope. De aceea, este necesar să fie citite actele autovehiculului unde este prezentat indicele de greutate admis.
Pe de altă parte, standardul XL poate înlocui celelalte standarde, care indică faptul că anvelopele susţin o sarcină mai mare şi presiuni superioare. Anvelopele de tip XL sau Extra Load, pe de altă parte, sunt destinate vehiculelor grele sau echipate cu un motor puternic, cu flancuri mult mai rigide decât cele ale anvelopelor clasice, permiţând suportarea unei sarcini, a unei presiuni şi a unor solicitări mai ridicate.
Cu ce diferă anvelopele ranforsate faţă de anvelopele standard?
Anvelopele standard sunt definite ca fiind anvelopele cu sarcina de bază definită pentru dimensiunea să. Anvelopele XL îndeplinesc cerinţele standard pentru dimensiunea lor şi oferă posibilitatea folosirii unei presiuni mari, suportând o sarcină crescută. De la exterior, atât anvelopele standard, cât şi cele ranforsate arăta la fel, fără a putea face o diferenţă exactă în acest sens.
Diferenţele din exterior nu sunt observabile, dar la nivel de material folosit, diferenţele sunt clare. Indicele de sarcină al anvelopei ranforsate este mărit, astfel încât îi modifica întreaga parte frontală, modificare ce implică folosirea unor materiale cu rezistenţă mai mare, folosirea elementelor suplimentare şi consolidarea elementelor principale ale anvelopei.
Se aplică un strat suplimentar de soluţii pentru creşterea indicelui de sarcină pe carcasă, anvelopele cu acest marcaj având o sarcină mai mare, deoarece este necesară menţinerea unei presiuni mai mari a aerului în interiorul anvelopei. O sarcină mai mare a anvelopei creşte durabilitatea la viteze mari, astfel încât marcajul XL să fie asociat cu anvelopele cu cea mai mare viteză.
Ce avantaje aduc anvelopele ranforsate?
Anvelopele ranforsate prezintă numeroase avantaje graţie sarcinii mărite, avantaje care se traduce prin:
- rezistenţa în timp. Deşi anvelopele normale şi cele ranforsate sunt folosite în acelaşi mod, cele ranforsate rezista mai mult în timp şi pot parcurge o distanţă mai lungă fără stricăciuni în interior, în condiţii de folosire interne;
- rezistență la deteriorare mecanică. Un alt avantaj pe care îl aduc anvelopele ranforsate este legat de îmbunătăţirea rezistenţei mecanice ce poate rezulta din conducerea cu viteză mare în bordura;
- bună tracţiune şi aderenta. Anvelopele ranforsate au o rigiditate mai mare, asigurând stabilitate, o transmisie a puterii mai eficienta pe suprafaţa drumului, o mai bună manevrabilitate şi o rezistenţă mai mare la sarcini şi la forţe suplimentare.