Decorarea și amenajarea unui restaurant sunt două componente esențiale pentru fidelizarea clienților și atragerea altora noi. Un plan bine gândit este un element determinant pentru succesul unei afaceri. Dar care sunt parametrii ce trebuie luați în considerare și pe ce pârghii se poate acționa?
Buna organizare a restaurantului înseamnă optimizarea spațiului pentru a crește cifra de afaceri, în special prin punerea a cât mai multor tacâmuri pe m². Dacă nu există o rețetă miraculoasă în ceea ce privește aspectul restaurantului, există un set de bune practici care vor depinde de clientela țintă şi de natura unității: fast-food, brasserie, restaurant gourmet etc.
Garantarea unui aspect funcţional
Dincolo de optimizarea spațiului, aspectul capătă o dimensiune deosebit de importantă atât pentru identitatea vizuală a restaurantului, cât și pentru buna sa funcționare.
Astfel, traficul trebuie facilitat pentru a permite o bună cursivitate serviciilor și, prin urmare, pentru a limita timpul de așteptare. Această noțiune de funcționalitate se poate aplica şi dacă se alege un mobilier restaurante, de exemplu, prin utilizarea scaunelor stivuibile pentru a economisi din timpul personalului.
Un număr mai mare de clienţi cu ajutorul utilizării banchetelor tapiţate
Optarea pentru banchete tapiţate va permite creșterea numărului de clienţi, generând astfel o cifră de afaceri mai mare. Cu toate acestea, nu trebuie neglijat confortul – se va oferi suficient spațiu – cel puțin 50 cm între mese, banchete sau scaune horeca. Într-adevăr, clienții trebuie să se simtă perfect în largul lor pentru a dori să revină.
De asemenea, nu se vor amplasa mese lângă toalete și recepția se va poziţiona la intrare pentru a primi clienții. O intrare clară îi va face pe clienți să dorească să revină mai des.
Tipul de decor pentru restaurant
În ceea ce privește decorarea, cu un singur decor este dificil de satisfăcut pe toată lumea. Acesta este motivul pentru care este important, înainte de a continua cu orice amenajare a restaurantului, să se identifice în mod clar așteptările și nevoile clienților pentru a determina decorul cel mai potrivit pentru clientela ţintă. Există diferite pârghii pe care se poate acționa în ceea ce privește decorarea unui restaurant şi anume:
Experienţe senzoriale oferite clientului
Astăzi, decorarea unui restaurant nu mai este doar vizuală, ci trebuie să atragă toate simțurile. Un restaurant trebuie să ofere acum o experiență senzorială la toate nivelurile. În timpul mesei nu doar simţul gustativ al clientului trebuie atras, ci toate simțurile sale. Prin urmare, proprietarul restaurantului trebuie să ştie să „ambaleze” într-un mod practic oferta sa de servicii, prin utilizarea muzicii, a mirosurilor, a frumuseții și a confortului. Atingerea, auzul și vederea, trebuie atrase în același mod ca gustul și mirosul, pentru a satisface cerinţele clientului și a-l face pe aceștia să revină.
Design interior pentru un restaurant longeviv
În ceea ce privește design-ul interior, un restaurant trebuie să urmeze tendința și să îndeplinească așteptările clienților. Astăzi, tendința este „verde” și ecologică. Restauratorii se orientează tot mai mult către materiile prime și naturale: lemn, beton brut, metal etc.
Prin urmare, se poate alege mobilierul şi colecta obiecte care uneori vor determina singure identitatea vizuală a mărcii. Nu trebuie însă configurat un decor prea ancorat în modă. Este de preferat un decor care să dureze mult timp, cu câteva atingeri la modă, care să fie ușor de înlocuit, pentru a evita demodarea.