Care sunt filmele cu Johnny Depp?

Acest articol raspunde direct la intrebarea: care sunt filmele cu Johnny Depp? Vom trece prin etapele cheie ale carierei sale, de la colaborari definitorii la francize uriase, cu repere de box office, nominalizari la premii si informatii validate de institutii cinematografice. Citind mai jos, vei gasi liste structurate, statistici actuale pana in 2024 si context despre modul in care Depp si-a modelat profilul de actor versatil.

Fiecare sectiune acopera un ansamblu de productii reprezentative, astfel incat sa poti identifica rapid rolurile esentiale, filmele cult si blockbusterele care au marcat parcursul sau. Sunt integrate referinte la organisme precum Academy of Motion Picture Arts and Sciences (AMPAS), British Film Institute (BFI), Motion Picture Association (MPA) sau Festival de Cannes, pentru a ancora informatia in surse recunoscute.

Care sunt filmele cu Johnny Depp?

Portofoliul cinematografic al lui Johnny Depp acopera peste trei decenii, de la anii 1980 pana in prezent, incluzand atat productii independente apreciate de critica, cat si blockbustere cu incasari de miliarde. Depp a alternat constant intre colaborari recurente (mai ales cu regizorul Tim Burton) si proiecte variate ca gen: aventura, fantezie, biografic, thriller, horror gotic, animatie si arthouse. Potrivit datelor agregate de platforme precum Box Office Mojo si The Numbers, pana in 2024 filmele in care apare ajung cumulat la incasari globale de ordinul a multor miliarde de dolari, doar franciza Pirates of the Caribbean depasind aproximativ 4,5 miliarde la nivel mondial. La nivel de recunoastere, AMPAS (Academy of Motion Picture Arts and Sciences) i-a acordat 3 nominalizari la Oscar la categoria Cel mai bun actor (pentru roluri din 2003, 2004 si 2007), iar la Globurile de Aur (organizate de HFPA) a obtinut un premiu pentru prestatia din Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street.

In plan istoric, British Film Institute (BFI) evidentiaza frecvent, in resursele sale editoriale, versatilitatea lui Depp: treceri fluide intre registre comice si dramatice, compozitii fizice distincte (machiaj, costume, gestica) si o preferinta pentru personaje marginale sau excentrice. Astfel, filmografia sa poate fi privita pe mari axe: francize (Pirates of the Caribbean, Alice in Wonderland), colaborari cu autori (Tim Burton, Jim Jarmusch, Terry Gilliam), roluri biografice (Ed Wood, Donnie Brasco, Blow, Black Mass, Minamata) si participari in thrillere sau filme politiste (From Hell, Public Enemies, Secret Window, Murder on the Orient Express). Intr-o analiza a pietei facuta public de MPA in 2024, segmentul global de cinematografie a continuat sa se consolideze post-2020, iar numele starurilor recunoscute la nivel international ramane un factor cheie pentru performanta de box office; Depp se inscrie in aceasta categorie prin impactul comercial al titlurilor sale de varf. Pentru orientare rapida, sectiunile urmatoare grupeaza filmele pe teme si colaborari, oferind contextul artistic si indicatori comparativi.

Date sintetice utile: pana in 2024, Pirates of the Caribbean ramane in topul primelor doua zeci de francize ca incasari mondiale, iar Alice in Wonderland (2010) a depasit pragul de 1 miliard global; in total, Depp a acumulat peste zece selectii majore in palmaresul premiilor de top (Oscar, Globuri de Aur, BAFTA si SAG), potrivit listelor publice AMPAS/HFPA/BAFTA/SAG-AFTRA.

Saga Pirates of the Caribbean: epoca Jack Sparrow

Franciza Pirates of the Caribbean ramane, pentru multi spectatori, sinonima cu imaginea lui Johnny Depp drept capitanul Jack Sparrow, un anti-erou carismatic, haotic si inspaimantator de imprevizibil. Seria a debutat in 2003 cu The Curse of the Black Pearl, iar structura sa narativa s-a extins intr-o cronologie de cinci filme lansate pana in 2017. Impactul financiar a fost urias: conform Box Office Mojo, primele patru titluri au depasit fiecare 650 de milioane global, doua dintre ele (Dead Man’s Chest, 2006, si On Stranger Tides, 2011) trecand pragul de un miliard. In MPA rating system, filmele au fost incadrate, in general, la PG-13, balansand umor, actiune si elemente de fantezie cu un grad de accesibilitate pentru publicul larg.

The Curse of the Black Pearl i-a adus lui Depp nominalizarea la Oscar (AMPAS) pentru Cel mai bun actor, fapt inedit la acea vreme pentru un personaj atat de excentric intr-o productie de actiune-aventura. Constructia lui Sparrow, cu gestica inspirata de legende rock si replici improvizate, a fixat un standard pentru personajele larger-than-life in cinemaul comercial al anilor 2000. Sequel-urile au marit scara spectacolului, cu bugete semnificative (At World’s End a fost printre cele mai scumpe productii ale deceniului, iar On Stranger Tides este adesea citat cu un buget raportat in presa de peste 300 de milioane). Chiar si in contextul unei receptari critice variabile la titlurile tarzii, performanta de box office a ramas puternica.

Pana in 2024, franciza continua sa fie un reper al genului swashbuckler modern, iar studioul Disney a explorat in repetate randuri planuri de relansare sau continuare, aflate ciclic in dezvoltare. Receptarea publicului, reflectata in indicatori de audienta si vanzari home entertainment raportate periodic in industrii monitorizate de MPA, confirma notorietatea pe termen lung a universului Pirates.

Filmele principale si incasarile globale (aprox., Box Office Mojo):

  • 2003 – The Curse of the Black Pearl: ~654 milioane USD
  • 2006 – Dead Man’s Chest: ~1,066 miliarde USD
  • 2007 – At World’s End: ~961 milioane USD
  • 2011 – On Stranger Tides: ~1,045 miliarde USD
  • 2017 – Dead Men Tell No Tales: ~795 milioane USD

Colaborarile cu Tim Burton: estetica gotica, fantezie si iconografie pop

Relatia creativa dintre Johnny Depp si Tim Burton este una dintre cele mai prolifice si recognoscibile din cinemaul ultimelor decenii. De la Edward Scissorhands (1990) la Alice in Wonderland (2010) si Dark Shadows (2012), cei doi au construit un imaginar comun: personaje outsider, estetici gotice, umor negru si universuri vizuale memorabile. In Edward Scissorhands, Depp si-a modelat pentru prima data masiv imaginea de artist care transcende leading man-ul clasic, construind un personaj tacut, vulnerabil si poetic. In Ed Wood (1994), a oferit o interpretare afectuoasa si empatica a unui regizor considerat, ironic, „cel mai prost” al epocii sale, filmul devenind o scrisoare de dragoste catre cinemaul de categorie B si catre visatorii incorigibili.

Sleepy Hollow (1999) a consolidat registrul gotic cu o abordare baroca a povestii Călaretului fara cap, iar Charlie and the Chocolate Factory (2005) a aratat latura hiper-satirica si stranie a lui Willy Wonka. In Sweeney Todd (2007), Depp a obtinut Globul de Aur (HFPA) pentru interpretare intr-un musical-horror cu orchestratie somptuoasa, in regia lui Burton, demonstrand abilitati vocale credibile intr-un context muzical solicitant. Alice in Wonderland (2010), cu Depp in rolul Palarierului Nebun, a trecut pragul de 1 miliard USD la box office, cimentand capacitatea echipei Burton–Depp de a livra mega-succese. Desi Dark Shadows (2012) a avut incasari mai temperate (~245 milioane USD global), filmul a continuat explorarea pastisului retro-gotic si a umorului deadpan specific duo-ului.

Coerenta stilistica a acestor colaborari a fost intens comentata in analize ale British Film Institute (BFI), care subliniaza contributia lui Depp la articularea tonului burtonian: gestualitatea, vocea, ritmul replicilor si echilibrul dintre naivitate si neliniste. Dincolo de incasari, acest parteneriat a modelat gustul unei generatii pentru estetici alternative in mainstream. Pe palier statistic, prezenta filmelor Burton–Depp in topurile de box office ale anilor 2000 este incontestabila, cu Alice in Wonderland trecand pragul simbolic al miliardului intr-o perioada cand putine titluri atingeau asemenea cote.

Selectie de colaborari esentiale Burton–Depp:

  • 1990 – Edward Scissorhands
  • 1994 – Ed Wood
  • 1999 – Sleepy Hollow
  • 2005 – Charlie and the Chocolate Factory; 2005 – Corpse Bride (voce)
  • 2007 – Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street
  • 2010 – Alice in Wonderland
  • 2012 – Dark Shadows

Roluri biografice si inspirate din viata reala

Johnny Depp a cautat constant proiecte bazate pe povesti reale, in care a putut explora nuante psihologice si dileme morale. In Donnie Brasco (1997), l-a interpretat pe agentul FBI Joseph D. Pistone, infiltrat in Mafia, intr-un duel actoricesc memorabil cu Al Pacino. Tonul filmului, ancorat in proceduri si tensiuni interioare, a consolidat profilul dramatic al lui Depp in registrul realist. Blow (2001) a urmarit ascensiunea si caderea traficantului George Jung in anii 1970-1980, cu un mix de glamour si tragedie moral-sociala. Finding Neverland (2004), despre dramaturgul J. M. Barrie si geneza lui Peter Pan, i-a adus lui Depp a doua nominalizare la Oscar (AMPAS), printr-o interpretare calda, melancolica, despre sacrificiu personal si puterea imaginatiei.

Mai tarziu, Black Mass (2015) l-a plasat in pielea lui Whitey Bulger, unul dintre cei mai temuti gangsteri din Boston, intr-o reprezentare intunecata, calculata, care a atras laude critice pentru rigoarea compozitiei. Minamata (2020) l-a readus intr-o ipostaza de activist cultural, jucandu-l pe fotograful W. Eugene Smith in investigarea dezastrului de la Minamata (poluare cu mercur), un film cu lansare dificila si distributie limitata, dar cu relevanta civica si documentara. In City of Lies (2018), inspirat de anchetele privind uciderea rapperilor Notorious B.I.G. si 2Pac, Depp a interpretat un detectiv obsedat de adevar intr-un context presarat cu blocaje institutionale.

Aceste roluri ilustreaza o traditie importanta in cinema, sustinuta si de institutii precum BFI si AMPAS: dramatizarile despre figuri reale pot aduce in prim-plan subiecte sociale si istorice apasatoare, invitand publicul la reflectie. In plan factual, incasarile variaza semnificativ: Finding Neverland a depasit 100 de milioane USD mondial, Black Mass s-a apropiat de 100 de milioane, iar Blow si Donnie Brasco au ramas referinte pentru cinemaul biografic-criminal al anilor 1990-2000. Pana in 2024, aceste titluri continua sa fie recomadate in ghiduri academice si curiculare de film studies, ca studii de caz pentru interpretarea actoriceasca si echilibrul dintre fidelitatea istorica si licenta artistica.

Thriller, crime si mister: de la neo-noir la heist si procedural

Sfera thriller-ului in filmografia lui Johnny Depp este larga, acoperind investigatii politienesti, conspiratii oculte, noir psihologic si crime organizata. The Ninth Gate (1999), in regia lui Roman Polanski, mixeaza intriga literara cu un mister esoteric, avandu-l pe Depp in rolul unui broker de carte rarissima intr-o lume a falsurilor si a textelor demonologice. From Hell (2001), adaptare a romanului grafic al lui Alan Moore, il plaseaza in centrul unei anchete asupra lui Jack Spintecatorul, intr-o viziune sumbru-victoriana. Secret Window (2004), adaptat dupa Stephen King, navigheaza un labirint psihologic despre identitate, plagiat si paranoia, intr-o distributie dominata de prezenta lui Depp.

Public Enemies (2009), in regia lui Michael Mann, atinge registrul gangster epic, cu Depp interpretandu-l pe John Dillinger, in contrapunct cu agentul FBI jucat de Christian Bale. Constructia atmosferica, imaginea digitala si cronologia faptelor reale au facut din acesta un reper de stil in anii 2000. Murder on the Orient Express (2017), regizat de Kenneth Branagh, i-a oferit un rol-cheie intr-un whodunit clasic, cu incasari globale de peste 350 de milioane USD, confirmand apetit pentru misterul de epoca in mainstream-ul contemporan.

Pe segmentul thriller, cifrele de box office sunt eterogene, functie de notorietatea IP-ului si de regizor: Public Enemies a trecut de 200 de milioane USD global, Murder on the Orient Express a depasit 350 de milioane, in timp ce titluri mai intime precum Secret Window au ramas la scoruri moderate, dar au castigat longevitate in streaming si home entertainment. Institutiile de breasla, precum MPA, raporteaza periodic preferintele de gen ale publicului; in rapoartele publice din 2024, thriller-ul si crime-ul se mentin printre vectorii stabili ai cererii, fapt care explica revalorizarea continua a acestor filme in cataloagele platformelor.

Thrillere reprezentative cu Johnny Depp:

  • 1999 – The Ninth Gate
  • 2001 – From Hell
  • 2004 – Secret Window
  • 2009 – Public Enemies
  • 2017 – Murder on the Orient Express

Arthouse, experimental si cult: riscuri estetice si identitate de autor

O parte consistenta din prestigiul lui Johnny Depp provine din optiuni curajoase in zona arthouse si cult. Dead Man (1995), in regia lui Jim Jarmusch, este un western existential filmat alb-negru, cu ritm meditativ si soundtrack semnat Neil Young; filmul a devenit cult si este studiat in programe universitare de film. Fear and Loathing in Las Vegas (1998), in regia lui Terry Gilliam, il propulseaza pe Depp in pielea jurnalistului Hunter S. Thompson intr-un periplu psihedelic devenit reper pentru estetica gonzo pe ecran. Arizona Dream (1993), de Emir Kusturica, combina absurdul poetic cu melancolia, confirmand apetitul lui Depp pentru cinemaul european.

The Libertine (2004) aduce un portret decadent si coroziv al poetului John Wilmot, Earl of Rochester, intr-o reconstructie de epoca intunecata si visceral-emotiva. The Imaginarium of Doctor Parnassus (2009) l-a avut pe Depp in distributie alaturi de Jude Law si Colin Farrell, intr-o productie marcata de circumstante neprevazute si finalizata printr-o solutie creativa de casting. Aceste filme, adesea cu incasari modeste comparativ cu blockbusterele, au avut impact critic si academic disproportionat fata de bugetele lor, fiind frecvent citate in analize BFI si in selectii curatoriale ale cinematecilor nationale.

Statistica acestui segment este diferita de mainstream: indicatorii cantitativi (box office) sunt in general mai mici, insa indicatorii calitativi (selectii festival, cronici, includere in programe educationale de film) sunt ridicati. Dead Man, de exemplu, este inclus constant in liste de referinta pentru westernul postmodern, iar Fear and Loathing in Las Vegas se regaseste in topuri de filme cult din anii 1990. Pentru publicul care cauta identitati cinematografice distincte, aceste titluri sunt porti de intrare in filmografii de autor si in istoria recenta a experimentului narativ si vizual.

Animatie si dublaj de voce: de la stop-motion la Oscarul pentru Rango

Pe langa rolurile live-action, Johnny Depp si-a imprumutat vocea pentru proiecte de animatie cu succes critic si comercial. Rango (2011), regizat de Gore Verbinski, a castigat Oscarul AMPAS pentru Cel mai bun film de animatie, performanta notabila pentru un titlu non-franciza intr-o piata dominata de studiouri specializate. Depp da glas unui cameleon cu vise grandioase, iar filmul functioneaza ca un western meta, cu trimiteri cinefile si umor elaborat. Corpse Bride (2005), realizat in tehnica stop-motion sub coordonarea lui Tim Burton si Mike Johnson, il are pe Depp in rolul vocal al lui Victor, intr-o poveste gotic-romantica a carei estetica a devenit iconica pentru animatia anilor 2000.

In Sherlock Gnomes (2018), Depp interpreteaza o variatiune parodica a detectivului Sherlock Holmes, ancorand proiectul intr-o traditie britanica a umorului si misterului. Dublajul de voce in cazul acestor productii cere o alta paleta de instrumente actoricesti: control al ritmului si tusei comice, versatilitate vocala, si capacitatea de a compune un personaj numai prin sunet, in sincron cu animatia. Din punct de vedere al incasarilor, Rango a depasit 240 de milioane USD la nivel mondial, iar Corpse Bride a trecut de 100 de milioane, confirmand viabilitatea comerciala a acestor colaborari. In plan institutional, AMPAS si guild-urile tehnice (inclusiv departamente de sunet si animatie) au recunoscut contributiile filmelor prin nominalizari si premii, consolidand statutul lor in istoria recenta a animatiei.

Valoarea educationala a acestor titluri este adesea subliniata in ghiduri curatoriale BFI pentru tineri spectatori, unde accentul cade pe limbajul vizual, muzica si identitatea personajelor. Pana in 2024, Rango ramane unul dintre putinele proiecte originale, fara sustinerea unui IP preexistent, care au castigat Oscarul in animatie in secolul XXI, un indicator important al inovatiei intr-o piata atenta la francize.

Animatii si roluri vocale cheie:

  • 2005 – Corpse Bride (voce: Victor)
  • 2011 – Rango (voce: Rango) – Oscar AMPAS pentru Cel mai bun film de animatie
  • 2018 – Sherlock Gnomes (voce: Sherlock Gnomes)
  • 2009 – The Imaginarium of Doctor Parnassus include secvente stilizate si mize vocale in compozitia personajelor
  • Proiecte conexe cu componenta vocala in making-of si materiale bonus, relevante pentru studiul vocii in animatie

Blockbustere notabile si esecuri comerciale: volatilitatea pietei

Orice cariera de star global include atat succese colosale, cat si proiecte care nu ating asteptarile. Johnny Depp nu face exceptie. The Lone Ranger (2013), produs de Disney, cu Depp in rolul Tonto, a inregistrat aproximativ 260 de milioane USD la nivel mondial, insuficient fata de un buget raportat masiv, fiind considerat un esec comercial. Transcendence (2014), sci-fi de idee in regia lui Wally Pfister, a strans circa 100 de milioane USD global, din nou sub pragul necesar pentru profitabilitate. Mortdecai (2015), comedie heist cu estetica retro, a acumulat aproximativ 47 de milioane USD, ramanand de asemenea sub asteptari.

Pe de alta parte, The Tourist (2010), alaturi de Angelina Jolie, a depasit 270 de milioane USD la box office, in ciuda unei receptari critice reci, demonstrand ca atractia starurilor si cadrul european pot mobiliza publicul international. Dark Shadows (2012) a inregistrat ~245 de milioane USD, un rezultat mediu pentru un film de studio cu pedigree Burton–Depp. Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald (2018), in care Depp il interpreteaza pe Gellert Grindelwald, a trecut de 650 de milioane USD, confirmand forta IP-ului Wizarding World, desi directia creativa a francizei a generat discutii intre fani si presa.

Aceste fluctuatii sunt tipice pietei globale, asa cum reiese din rapoarte anuale ale MPA: performanta depinde de factori multipli – brandul, ferestrele de lansare, competitia, marketingul, receptarea critica si schimbarea preferintelor publicului. Pana in 2024, analiza Box Office Mojo arata ca, desi unele titluri cu Depp au subperformat, portofoliul sau cumulat ramane robust, ancorat de varfurile Pirates si Alice in Wonderland. Pentru cercetatori si studenti, aceste contraste ofera studii de caz despre risc si randament in economia filmului, utile in cursuri de business of film.

Exemple comparative (incasari globale aprox.):

  • 2010 – The Tourist: ~278 milioane USD
  • 2012 – Dark Shadows: ~245 milioane USD
  • 2013 – The Lone Ranger: ~260 milioane USD
  • 2014 – Transcendence: ~103 milioane USD
  • 2015 – Mortdecai: ~47 milioane USD

Dramedii si romance: de la Chocolat la Finding Neverland

Dincolo de zonele gotice si aventuroase, Johnny Depp a livrat performante notabile in drame si romance. Chocolat (2000), regizat de Lasse Hallstrom, imbina convivialitatea gastronomica cu tensiuni sociale si romantice intr-un sat francez; filmul a incasat peste 150 de milioane USD si a obtinut nominalizari la Oscar in categorii majore. Finding Neverland (2004) a adus o nota de tandrete si melancolie, Depp portretizandu-l pe J. M. Barrie intr-un amestec de vulnerabilitate si imaginatie; filmul a strans peste 100 de milioane USD si i-a adus lui Depp o nominalizare AMPAS la Cel mai bun actor.

In The Rum Diary (2011), adaptat dupa Hunter S. Thompson, Depp exploreaza zona de dramedie cu accente politice si satirice, in timp ce The Tourist (2010) se situeaza la intersectia dintre romance, spionaj si comedie sofisticata. Aceste roluri ofera pauze de respiratie fata de compozitiile goth sau action, reliefand o latura romantica si ironica pe care publicul o asociaza cu naturaletea starului. In plan statistic, aceste filme au o performanta constanta in zonele de streaming si TV, beneficiind de revizionari sezoniere (Chocolat, in special, este popular in perioada sarbatorilor), un fenomen semnalat frecvent in analizele de trenduri ale pietei video-on-demand publicate de observatori ai industriei si comentate in spatiul MPA.

Pe componenta educationala, British Film Institute recomanda adesea aceste titluri pentru discutii despre constructia empatiei in naratiune, despre designul de productie ca extensie a psihologiei personajelor si despre dinamica dintre realism si fabulatie. Pentru publicul larg, ele confirma ca filmografia lui Depp nu se reduce la excentricitati vizuale, ci include si personaje ancorate in emotii cotidiene, accesibile si reconfortante.

Reveniri, recunoastere si proiecte recente

Dupa 2018, parcursul profesional al lui Johnny Depp a cunoscut un mix de proiecte selectate si aparitii eveniment. Jeanne du Barry (2023), in regia lui Maiwenn, a deschis Festival de Cannes, un semn clar al interesului continuu al circuitului festivalier de categoria A pentru prezenta lui Depp in roluri de epoca; aici el joaca pe regele Ludovic al XV-lea, intr-o productie de costume care a generat dezbateri, dar si curiozitate critica. Minamata (2020), desi cu distributie fragmentata, a continuat sa circule in festivaluri si pe platforme, intarind dimensiunea civica a alegerilor sale recente. Pe palier de franciza, Depp a aparut in Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald (2018), inainte ca directia seriei sa se reconfigureze ulterior.

In 2024, peisajul global al exploatarii cinematografice a continuat sa se reaseze, iar numele consacrate raman importante in finantarea proiectelor – un fapt reliefat in comunicatele MPA si in rapoartele de piata. In acelasi timp, pentru multi actori de varf, alternanta intre cinema de autor si productii comerciale ramane esentiala pentru elasticitatea imaginii publice. Depp a anuntat periodic interesul pentru proiecte de regie si productie (de pilda, un proiect legat de pictorul Amedeo Modigliani a fost mentionat in presa de specialitate), semn ca isi extinde aria creativa dincolo de interpretare.

Privit in ansamblu, intervalul 2020–2024 a confirmat ca filmografia sa continua sa se resemnifice prin noi contexturi: selectii la festivaluri prestigioase (Cannes pentru Jeanne du Barry), relansari in streaming ale unor titluri-cult si revalorizarea filmelor biografice in discutii academice si culturale. Pentru public si cercetatori, un bun punct de sprijin ramane consultarea bazelor de date BFI, Box Office Mojo si arhivelor AMPAS pentru a urmari cronologic rolurile, performantele financiare si traseul critic al filmelor cu Johnny Depp. Astfel, raspunsul la intrebarea „Care sunt filmele cu Johnny Depp?” devine nu doar o simpla lista, ci o harta coerenta a unui traseu artistic complex, cu varfuri mainstream, curiozitati de autor si constante colaborari emblematice.

Ghitulescu Beatrice
Ghitulescu Beatrice

Sunt Beatrice Ghitulescu, am 33 de ani si profesez ca editorialist. Am absolvit Facultatea de Jurnalism si, de-a lungul anilor, am scris articole de opinie pentru publicatii nationale si internationale. Abordez teme sociale, culturale si politice, incercand sa ofer cititorilor nu doar informatii, ci si perspective care provoaca la reflectie si dialog. Stilul meu imbina rigoarea jurnalistica cu sensibilitatea personala, iar fiecare text pe care il redactez este construit pentru a starni interes si pentru a aduce claritate asupra unor subiecte de actualitate.

In afara redactarii de editoriale, imi place sa citesc literatura contemporana, sa particip la dezbateri publice si sa calatoresc in orase cu traditie culturala. Cred ca rolul unui editorialist este sa fie o voce echilibrata si asumata intr-o lume plina de zgomot, oferind cititorilor repere si intrebari esentiale despre societatea in care traim.

Articole: 250