Pe măsură ce datele despre clienți devin disponibile pe scară largă, multe companii aleg să își personalizează produsele, unele îți vor pune numele pe lucruri sau alții se vor adapta pentru a-ți îndeplini dorințele specifice.
Care sunt beneficiile personalizării produselor firmei?
Personalizarea este o tendință nouă care este populară în rândul clienților și poate aduce anumite avantaje afacerii tale. Cu toate acestea, întreprinderile mici ar trebui să analizeze cu atenție dacă personalizarea se poate încadra în planul lor de afaceri. Un plan bine gândit este esențial dacă afacerea ta dorește să adauge produse personalizate.
Branding-ul și marketing-ul se schimbă rapid pentru a se potrivi unei piețe în continuă evoluție. Printre cele mai recente tendințe este un interes din ce în ce mai mare pentru personalizare, un răspuns către clienți care doresc din ce în ce mai multe moduri noi de a se simți speciali și „văzuți” de marile companii.
Coca-Cola a avut un impact puternic când a venit vorba de personalizare în 2014 odată cu lansarea campaniei sale Shake a Coke, care conține sticle cu nume populare și citate colocviale pentru a inspira clienții să caute sticle cu propriul lor nume sau numele celor dragi. De atunci a existat un adevărat atac de produse personalizate: șampon, vitamine, îmbrăcăminte, produse personalizate și multe altele.
O parte din impulsul acestei noi tendințe, denumită „piața cuiva anume” de către Universitatea de Stat din Michigan, este concurența sporită. O mare parte din piața modernă a devenit optimizată până la punctul în care companiile caută în permanență noi modalități de a se distinge de mulțime, iar oferirea de produse personalizate este un mod ușor și profitabil de a face acest lucru.
„Dacă nu îți personalizați produsul, la sfârșitul zilei, nu există prea multe lucruri care să te separe de concurenții tăi”, un lucru logic până la urmă.
Cele mai citite articole
Permițând clienților să aibă mână liberă în crearea exactă a produsului pe care îl caută adaugă o valoare semnificativă produsului și timpului clientului. De asemenea, are un efect psihologic enorm prin faptul că creează o conexiune personală între client și produs și, prin extensie, între client și afacerea ta.
Personalizarea te va aduce, de asemenea, mai aproape de clienții tăi, făcând ca afacerea respectivă să pară mai umană și autentică. “Personalizarea adaugă un element uman oricărui brand, făcând totul despre consumator, spre deosebire de produs”. Spunea CEO al Persona Nutrition .
Deoarece personalizarea are un impact mare, făcând produsul dvs. să iasă în evidență și să aibă mai multă semnificație pentru clientul dvs., poate fi tentant să intri și să începi să oferi personalizarea imediat. Dar, înainte de a face saltul, există câteva lucruri pe care ar trebui să le luați în considerare.
Care este diferența dintre personalizare și customizare?
În timp ce personalizarea și customizare ar putea părea identice la prima vedere, există câteva distincții fine între cele două.
„Personalizarea” este definită ca „procesul de livrare a bunurilor și serviciilor de pe piață largă care sunt modificate pentru a satisface o anumită nevoie a clienților”, în timp ce „customizarea” este definită ca o strategie de marketing care „urmărește” pentru a crea o comunicare personalizată sau individuală cu un singur consumator sau segment de consumatori. ”
Personalizarea sau customizarea pot aduce o valoare semnificativă afacerii tale și pot adăuga un nou nivel de conexiune pentru clienții tăi, dar nu ar trebui să fie forțat. Fă-ți timp pentru a analiza cu atenție dacă și cum ar trebui să implementezi personalizarea sau customizarea.