In timpul iernii, de obicei, drumurile sunt acoperite de zapada si gheata, motiv pentru care distanta de franare a pneurilor conventionale se inmulteste cu 2. Acest lucru face ca opirea masinii sa se faca mai greu, iar soferii si pasagerii sa nu mai fie in siguranta. Tocmai de aceea este recomandat ca odata cu scaderea temperaturilor, sa fie montate anvelopele de iarna.
Aceste anvelope sunt special concepute pentru a se adapta la conditii de drum dificile, specifice anotimpului rece, cand temperaturile sunt foarte scazute si apar poleiul, gheata si zapada pe carosabil. Numeroasele lamele si modelele speciale ale benzii de rulare actioneaza ca niste crampoane, care asigura o tractiune mai buna pe drumurile alunecoase, oferind astfel mai multa siguranta.
De asemenea, nivelul de siguranta variaza si in functie de calitatea materialului din care sunt realizate anvelopele, precum si tehnologiile folosite pentru producerea lor, anvelope de iarna Debica fiind unele dintre cele mai apreciate din categoria lor.
Care sunt avantajele utilizarii unei anvelope de iarna?
Cele mai citite articole
Peste 7° Celsius, cauciucul anvelopelor standard se intareate, in timp ce cauciucul anvelopelor de iarna ramane elastic, ceea ce asigura o suprafata mai mare de contact cu carosabilul. In plus, anvelopele de iarna sunt alcatuite din sute de caneluri sau santuri. Acestea permit o mai buna curgere a zapezii, evitandu-se acumularea acesteia pe anvelope.
Cu toate ca anvelopele all season indeplinesc o parte dintre caracteristicile care ofera siguranta in timpul rularii pe un carosabil inghetat, acestea nu se ridica la nivelul celor specifice anvelopelor de iarna, motiv pentru care cele all season sunt permise mai ales pe drumurile din orase. In schimb, in zonele de munte, utilizarea anvelopelor de iarna este esentiala pentru siguranta.
Prin urmare, anvelopele de iarna dispun de tehnologii special adaptate la conditiile de iarna, cum ar fi un compus de cauciuc care ramane moale chiar si pe teren foarte rece, pentru o aderenta si o stabilitate mai buna la franare, un profil directional al benzii de rulare care dreneaza eficient apa si noroiul pentru a mentine vehiculul sub control in orice conditii si, in sfarsit, blocuri puternic cernite care „muaca” in zapada si gheata pentru o tractiune excelenta pe teren alunecos.