Una din cele mai importante provocări pentru orice webdesigner şi marketer este legată de procesul de optimizare SEO. Pentru că utilizatorii şi nevoile lor reale şi actuale sunt esenţiale şi dictează toate schimbările şi tendinţele actuale şi evoluţia tehnologiei atât de accelerată în ultimul deceniu face posibile lucruri noi şi acţiuni menite să aducă posibilitatea promovării în mediul online.
Căutarea vocală şi optimizarea SEO – legături concrete între cele două concepte
O dată cu dezvoltarea dispozitivelor mobile şi nevoia de informare imediată a oamenilor, căutarea vocală este tot mai apreciată, fiind preferată de 1 din 5 utilizatori, graţie vitezei de accesare a informaţiei, depăşirii limitelor legate de scrierea cuvintelor şi dimensiunea butoanelor de scriere.
Din punct de vedere al optimizării SEO se deschide calea căutărilor după cuvintele lungi, denumite de profesionişti long tail search keywords şi apropiate de limbajul natural. Concret, oamenii pot accesa conţinut informaţional şi descrieri cu mai multe nuanţe, putând chiar să “converseze” cu telefonul lor inteligent pentru a obţine informaţiile necesare.
Telefonul inteligent – un instrument important al căutărilor online
Între telefonul smart şi tendinţele optimizării SEO există o legătură foarte importantă, acest dispozitiv fiind un prieten de nădejde în orice impas, capabil să câştige lupta cu toţi competitorii mai mari. Mai bine de jumătate din căutări au loc pe telefonul mobil, lucru care schimbă radical modul în care brandurile şi companiile de marketing îşi structurează şi îşi formulează mesajul.
Concret, telefonul mobil este un dispozitiv important între toate celelalte, acest aspect justificând competiţia şi costurile celor mai performante linii şi game de astfel de dispozitive care trebuie să facă faţă exigențelor tot mai mari de informare, divertisment şi reactivitate.
Telefoanele mobile influenţează tendinţele SEO în mod deosebit, iar viteza de încărcare a păgânilor pe astfel de dispozitive va face diferenţa între competitori.
Căutarea după imagini, video – o provocare pentru SEO?
Brandurile cu cele mai spectaculoase creşteri în ultimii ani sunt cele care au fost însoţite de imagini interesante şi de videoclipuri spectaculoase şi antrenante. Canalele de Youtube şi videoclipurile virale aduc cea mai mare rata de conversie. Concret, un site web care nu are link-uri spre un canal cu astfel de filmuleţe pierde procente semnificative în lupta cu competiţia, iar un video reuşit poate să comunice valorile brandului şi poate vinde un produs mai bine decât sute de cuvinte scrise.
Ceea ce înseamnă că integrarea acestui tip de promovare SEO este un “must have”. În ceea ce priveşte căutarea vizuală, aceasta este o combinaţie spectaculoasă între inovaţia tehnologică şi experienţă unică a vizitatorului. Nu sunt multe branduri ce oferă o astfel de experienţă. O astfel de abordare este utilă când utilizatorii se afla în căutarea imobilelor aflate în construcţie, cu piese de mobilier, elemente vestimentare şi lucruri ce ţin de anumite dimensiuni şi spaţii.
Fără doar şi poate, provocările SEO, indiferent de natura lor, îi ţin atât pe reprezentanţii brandurilor, cât şi pe căutători în “priză”, iar dezvoltatorii SEO schimbă în permanenţă modul în care se ajunge la informaţie, care va fi mult mai personalizata, mai structurată şi adaptată preferinţelor de căutare şi navigare pe internet.